Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 2023

ΚΟΡΥΦΑΙΟ - Η προδοσία των διανοουμένων

Πηγή εικόνας: https://centerforhealthychange.com/betrayal-the-stages-of-grief-and-loss/

Από τον Emanuel Pastreich

12 Οκτωβρίου 2022


Η ευκαιρία που είχα να σπουδάσω στο κολλέγιο του Yale ως προπτυχιακός φοιτητής και αργότερα στο Πανεπιστήμιο του Harvard για το διδακτορικό μου, η ευκαιρία που είχα να περιπλανηθώ ανάμεσα στα γοτθικά κτίρια, να πλημμυρίσω εμπιστοσύνη και σκοπό και να μάθω να σκέφτομαι, να μαθαίνω πώς λειτουργούν τα πράγματα, από διακεκριμένους μελετητές, ήταν ένα σημείο πεισματικής υπερηφάνειας για μένα όταν ξεκίνησα την καρριέρα μου ως καθηγητής, Αλλά αυτή η κληρονομιά μετατράπηκε σε εφιάλτη, σε παρωδία.

Παρακολούθησα από κοντά πώς οι στοχαστικοί και διορατικοί άνδρες και γυναίκες που ήταν συμμαθητές μου στο Yale και το Harvard, οι οποίοι ήταν συνάδελφοί μου ως καθηγητές, ανταποκρίθηκαν στην τρομακτική θεσμική παρακμή των Ηνωμένων Πολιτειών τις τελευταίες δύο δεκαετίες


Δυστυχώς, αν και θυμάμαι με αγάπη τις στιγμές βαθιάς διορατικότητας και ευγενικών ανταλλαγών ιδεών εκείνων των παλιών καλών ημερών, παρατήρησα πώς, ως διανοούμενοι, ως δικηγόροι, γιατροί, μηχανικοί, στελέχη, καθηγητές και κυβερνητικοί αξιωματούχοι, πρόδωσαν τους συμπολίτες τους και έθαψαν τη σοφία που είχαν αποκτήσει σε εκείνους τους ναούς της μάθησης βαθιά μέσα στα περιττώματα της απάτης και της υποκρισίας.


Βλέπετε, ξέχασαν όλο το νόημα αυτής της ελίτ εκπαίδευσης που είχαν λάβει. Δεν θα έπρεπε να είναι κάτι για το οποίο θα έπρεπε να καυχιέστε, ή  σαν να είχατε υπό την κατοχή σας κάποιο γιωτ ή άλογο κούρσας, ή ένα ειδικό κλειδί που σας έβαζε στο κλαμπ. Όχι! Αυτό το είδος σκέψης είναι το αποτέλεσμα της βαθιάς ηθικής παρακμής.


Αυτή η εκπαίδευση ήταν μεν ένα προνόμιο, αλλά ένα προνόμιο που έφερε μαζί του την απόλυτη υποχρέωση να υπηρετήσει την κοινωνία, να υπερασπιστεί γενναία τα συμφέροντα του έθνους και πάνω απ' όλα για τα ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΕΚΕΙΝΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ να μάθουν πώς λειτουργεί το σύστημα, να μελετήσουν για την επιστήμη και την τεχνολογία, για ξένες χώρες και αρχαία πράγματα.


Σωστά, σας δόθηκαν ειδικά εργαλεία στα

οποία λίγοι είχαν πρόσβαση. Σας δόθηκαν για να μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε. Να τα χρησιμοποιήσετε για να βοηθήσετε την κοινωνία, ειδικά σε περιόδους ανάγκης, σε περιόδους κρίσης.


Και ναι, αυτή η στιγμή της κρίσης ήρθε αναπόφευκτα. Οι εκλογές του 2000 ήρθαν, μια στιγμή που ολόκληρη η ομοσπονδιακή κυβέρνηση αναλήφθηκε από πολυεθνικές εταιρείες και μια χούφτα πλουσίων. Κοίταξα γύρω μου και οι συνάδελφοι και οι φίλοι μου ενήργησαν σαν να μην είχε συμβεί τίποτα. Πήραν τα μυθιστορήματα των New York Times ως το ευαγγέλιό τους και προσκολλήθηκαν όλο και πιο σφιχτά στα προνόμιά τους.


Στη συνέχεια ήρθε η κατάρρευση των δίδυμων πύργων, το τελευταίο χαρτί στην τράπουλα Ταρώ, ένα σύγχρονο θαύμα που ανήκει στο Βιβλίο της Αποκάλυψης. Με άλλα λόγια, μια τεράστια απάτη που κάθε φοιτητής που έχει ακολουθήσει ένα εξάμηνο Φυσικής θα μπορούσε να αναγνωρίσει.


Και πάλι, οι συνάδελφοί μου από το Yale και το Harvard σιώπησαν. Σε πολλές περιπτώσεις, εμφανίστηκαν σε σεμινάρια δεξαμενών σκέψης, στην τηλεόραση, για να προωθήσουν αυτή την κραυγαλέα μυθοπλασία και να τη χρησιμοποιήσουν ως δικαιολογία για ατελείωτους ξένους πολέμους, για τη μεταφορά πλούτου στους δισεκατομμυριούχους.


Δυστυχώς, δεν ήταν τίποτα άλλο από την

 προδοσία των διανοουμένων.


Ξέρω ότι οι δισεκατομμυριούχοι ήταν τελικά πίσω από αυτό, χρησιμοποιώντας τα πιόνια και τα "κατοικίδιά" τους, αλλά αν οι διανοούμενοι, τα έντιμα μέλη της κοινωνίας που έχουν τις εξειδικευμένες γνώσεις, την ικανότητα να γράφουν αποτελεσματικά και την αυτοπεποίθηση να χρησιμοποιούν αυτές τις δεξιότητες, αν δεν είχαν πάρει το μέρος του κατεστημένου, αν είχαν θέσει τα πιο βασικά ερωτήματα, Η κίνηση για πόλεμο στο Αφγανιστάν, στο Ιράκ, στη Συρία και σε άλλες δώδεκα έθνη, που τελειώνει στο κατώφλι της Ρωσίας και της Κίνας, αυτή η καθοδική πορεία δεν θα μπορούσε ποτέ να ξεκινήσει.


Και μετά ήμουν πάλι εκεί, τον Ιανουάριο του 2020, ακριβώς εκεί στην Ουάσιγκτον, παρακολουθώντας με έκπληξη καθώς η εντελώς σκηνοθετημένη και μη πειστική πανδημία COVID-19 ξεδιπλώθηκε για μαζική κατανάλωση. Ήξερα ότι οι συνάδελφοί μου ήταν αρκετά έξυπνοι για να δουν μέσα από αυτό το τσίρκο από την αρχή, αλλά σχεδόν χωρίς εξαίρεση, επιβιβάστηκαν στο όχημα της απάτης με ενθουσιασμό, με υπερηφάνεια και χαρά.


Μερικοί από αυτούς με ιατρική εμπειρογνωμοσύνη δάνεισαν τα διαπιστευτήριά τους σε αυτή τη σκοτεινή επιχείρηση.


Είμαι ένας εξαιρετικά περιορισμένος άνθρωπος και δεν μπορώ να ισχυριστώ αξιοσημείωτα επιτεύγματα, αλλά μπορώ να πω ότι ήταν προφανές για μένα ότι οι εκλογές του 2000, οι επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου και η ώθηση για πόλεμο με το Αφγανιστάν και το Ιράκ ήταν απάτη και μίλησα ανοιχτά και ξεκάθαρα για αυτά τα εγκλήματα εκείνη τη στιγμή.


Ένοιωσα ότι ήταν υποχρέωσή μου ως μορφωμένος Αμερικανός. Ήταν, κατά μία έννοια, ολόκληρος ο σκοπός της εκπαίδευσης που είχα λάβει.


Οι προσπάθειές μου, η απόλυσή μου από τη δουλειά μου και το πώς αναγκάστηκα να φύγω από τη χώρα, παραμένουν θέματα ταμπού για τους συναδέλφους μου από το Yale και το Harvard. Το να αναφέρω τι έγινε σε εμένα, και σε άλλους σαν εμένα, για την αντίθεσή μου στην απάτη COVID-19 είναι επίσης ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ στους καλύτερους κύκλους.


Επιτρέψτε μου να πω, αγαπητοί συνάδελφοι, ότι έφταιγα και εγώ. Δεν έκανα αρκετά, ειδικά για να εμπλέξω τους εργαζόμενους, και υπερεκτίμησα τη δική μου ικανότητα να επιφέρω αλλαγές. Ήμουν περιορισμένος από τη λεπτή αλαζονεία της Ivy League που είχα απορροφήσει και μου πήρε δύο δεκαετίες για να ξαναμάθω.


Αυτή είναι η ομολογία μου, η συγγνώμη μου και η υπόσχεσή μου να τα πάω καλύτερα.


Τώρα, αγαπητοί συνάδελφοι, είναι η σειρά σας. 


Παραδεχτείτε στον εαυτό σας και στους γύρω σας ότι κάνετε λάθος, ότι προδώσατε την εμπιστοσύνη που σας έδειξε η κοινωνία, οι γύρω σας που δεν έλαβαν τόσο λαμπρή εκπαίδευση, όταν παριστάνατε τα κοροϊδα μπροστά στις εκλογές του 2000, το περιστατικό της 11ης Σεπτεμβρίου, την κίνηση για παγκόσμιο πόλεμο που ξεκίνησε στο Αφγανιστάν και, τέλος, την επιχείρηση COVID-19 πανδημία.


Μπορούμε να συγχωρέσουμε τα λάθη 


σας, αλλά μόνο αν είστε έτοιμοι να 


ζητήσετε συγχώρεση.


Περιμένουμε τώρα τις απαντήσεις σας, τις υποσχέσεις σας και τις ενέργειές σας. Ελπίζουμε ότι θα αξιοποιήσετε σωστά την εκπαίδευση που λάβατε αυτή τη στιγμή της εθνικής κρίσης.

Από USPROVGOV (https://usprovgov.asia/forum/view/226390)


(το άρθρο γράφτηκε πριν από έναν χρόνο. παρατηρήσατε, μήπως, κάποια αλλαγή που μας διαφεύγει; Μ.Ζ.)

ΠΗΓΗ: https://emanuelprez.substack.com/p/the-treason-of-the-intellectuals


ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: ΜΑΡΙΓΩ ΖΑΡΑΦΟΠΟΥΛΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ἐνημερώνουμε τοὺς ἀγαπητοὺς ἀναγνῶστες μας, ὅτι σχόλια, τὰ ὁποῖα ἐμπεριέχουν προσβλητικοὺς χαρακτηρισμούς, διαφημίζουν κόμματα ἢ εἶναι γραμμένα μὲ λατινικοὺς χαρακτῆρες (γκρήκλις), θὰ διαγράφωνται ἄνευ προειδοποιήσεως!