Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2022

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος: Η ομοφυλοφιλία είναι αμάρτημα. ( Β Ι Ν Τ Ε Ο )

Ακούστε μια απορία. 

Μια εποχή πίσω κάποια χρόνια οι απορίες που ρίχνετε θα ήταν αδιανόητες. 

Σήμερα δυστυχώς δεν είναι αδιανόητες, γι’ αυτό αναγκάζομαι πολλές φορές να ανοίγω το στόμα μου και να λέγω μερικά πράγματα, τα οποία βεβαίως εάν ελέγοντο 20-30 χρόνια πίσω ίσως ίσως να εθεορούντο ότι δεν έπρεπε να ειπωθούν ποτέ σε κατηχητικό σχολείο. 


Για να μην πω ότι και σε μεγάλους ακόμη υπήρχε μία «ευπρέπεια» στο θέμα αυτό της υποβολής τέτοιων ερωτήσεων:

Στην περίπτωση που ένας άνθρωπος είναι ομοφυλόφιλος κατά πόσο οι κληρονομικές μεταβολές του (αν υπάρχουν) και οι πιθανές τραυματικές εμπειρίες της παιδικής ηλικίας δικαιολογούν την ζωή που κάνει στα μάτια του Θεού;

Μάλιστα. Παιδιά προσέξτε. Εδώ κάθε φαινόμενο της ανθρωπίνης συμπεριφοράς αναζητείται να αναλυθεί και όπως λέμε ότι νόμος φυσικός δεν είναι παρά μία εξιδανικευμένη εμπειρία. Δηλαδή πάντα όταν αφήσουμε ένα αντικείμενο θα πέσει. Δεν υπάρχει καμμιά περίπτωση να πάει προς τα πάνω. Εφόσον έχει κάποιο βάρος θα πέσει. Σημαίνει ότι αυτό δεν είναι παρά ότι το κέντρο της γης έλκει. Αυτό που λέμε βάρος στην πραγματικότητα δεν είναι παρά έλξη. Το βάρος είναι νοητόν, δεν υπάρχει βάρος. Το ίδιο αντικείμενο κάπου αλλού στο σύμπαν δεν θα είχε βάρος.

Εφόσον λοιπόν έλκεται προφανώς σημαίνει ότι υπάρχει κάποιος νόμος. Τί θα πει νόμος; Επειδή έχω επανάληψη διαρκή και διαρκή ενός φαινομένου, άρα έχω εμπειρία του φαινομένου, αυτό το λέγω νόμο. Τί είναι λοιπόν ο νόμος; Δεν είναι παρά μία εξιδανικευμένη εμπειρία. Το ίδιο πράγμα και στην Βιολογία. Όταν έχουμε μία συμπεριφορά στους ανθρώπους η οποία διαρκώς επαναλαμβάνεται, αναμφισβήτητα αυτό δημιουργεί μία αντίληψη περί νόμου.

Αλλά όταν βγάζουμε συμπεράσματα από την βιολογία του ανθρώπου, βέβαια έχουμε πολλούς ανθρώπους που πρέπει να μελετήσουμε αλλά κάθε άνθρωπος -εδώ προσέξτε- είναι εικόνα του Θεού ασφαλώς αλλά πεπτωκυία, πεσμένη εικόνα. Συνεπώς είναι ο χαλασμένος άνθρωπος. Είναι ο μεταπτωτικός άνθρωπος. Ο άνθρωπος ο οποίος είναι μετά την πτώση. Διότι δεν έχομε τον Αδάμ προ της πτώσεως για να τον κάνομε αντικείμενον μελέτης, έχομε τον Αδάμ μετά την πτώση. Άρα, κάθε μελέτη που θα κάνομε επάνω στον άνθρωπο δεν θα έχομε πραγματικά και αληθινά πορίσματα, επειδή η εξέταση του κάθε ανθρώπου είναι άνθρωπος πεσμένος, μεταπτωτικός. Τα συμπεράσματα θα είναι λανθασμένα. Το καταλάβατε αυτό;

Έτσι, στην ψυχολογία επί παραδείγματι έχομε πολλά πορίσματα και συμπεράσματα και φτιάχνομε μάλιστα και θεωρίες. Όταν συλλέξουμε πολύ υλικό κάνουμε και θεωρίες. Όλα αυτά είναι στηριγμένα πάνω στον παλαιομένον άνθρωπον. Γι’ αυτό αυτές οι θεωρίες δεν μπορούν να βρουν εφαρμογή στον εν Χριστώ καινούριον άνθρωπο. Δεν είναι δυνατόν. Είναι γνωστό ότι η ζωή ενός Αγίου δεν μπορεί να μπει στα μέτρα της ψυχολογίας, δεν ερμηνεύεται. Το ακούσατε; Δεν ερμηνεύεται η ζωή ενός Αγίου.

Έτσι και εδώ έχομε το φαινόμενο της ομοφυλοφιλίας. Επειδή η αμαρτία αυτή απλώθηκε πολύ λέμε ότι είναι ένα φαινόμενο το οποίο μπορεί να προέρχεται από τραυματικές εμπειρίες του ανθρώπου, από χίλια πράγματα μπορούμε να συμπεράνομε. Όμως -αυτό είναι εύνοια του Θεού στον άνθρωπο- έχομε έναν τρόπο και αυτός ο τρόπος είναι η Αγία Γραφή, που εκεί έχομε το μέτρο τον κρίνουμε τί είναι αμαρτωλό και τί δεν είναι. Αν έχω μόνο τον άνρθωπο τότε θα βγάλω ψευδή συμπεράσματα. Αν πάρω την Αγία Γραφή ως μέτρο και ως κριτήριο, τότε θα μπορώ να δω τον άνθρωπο υπό το πρίσμα της Αγίας Γραφής, υπό το πρίσμα της Αποκαλύψεως του Θεού. Και υπό το πρίσμα αυτό βλέπομε ότι:

Η ομοφυλοφιλία ΔΕΝ είναι αρρώστια, (το υπογραμμίζωΔΕΝ είναι προϊόν μίας τραυματικής και σου ‘πα και μου ‘πες καταστάσεως, ΕΙΝΑΙ ΑΜΑΡΤΗΜΑ.

Και για την ιστορία εδώ και 30 χρόνια, γύρω στο 1960, κάτι λίγο πριν το 1960, επειδή υπάρχουν πάρα πολλοί ομοφυλόφιλοι στην Αγγλία, έφτασαν γιατροί ακόμα και πάστορες, χριστιανοί, να λέγουν ότι είναι μια αρρώστια. Έφτασε ακόμη και ο «αρχιεπίσκοπος» του Καντέρμπουρυ, της Αγγλίας δηλαδή ο «αρχιεπίσκοπος», να υποστηρίξει ότι είναι μία νόσος! Εγώ πριν 30 χρόνια όταν το διάβαζα στην εφημερίδα. Τότε γελούσε όλη η Ελλάς με τα καμώματα αυτά. Τώρα κι εμείς γινήκαμε τέτοιοι.

[σ.σ. Και που είστε ακόμη πολυσέβαστε μακαριστέ π. Αθανάσιε. Σήμερα το κατάργησαν και από ασθένεια, και ΤΟ ΕΚΑΝΑΝ ΘΕΛΗΜΑ ΘΕΟΥ! Ναι! Ο Θεός βάζει αυτήν την έλξη προς το ίδιο φύλο μέσα στους ανθρώπους σύμφωνα με τον μητροπ. Ν. Ιωνίας Γαβριήλ. «Εκ των πραγμάτων ο Θεός έχει δώσει σε μερικούς ανθρώπους να αισθάνονται την έλξη προς το ίδιο φύλο.» Και όπως τότε προηγήθηκε ο παπικός του Κάντερμπουρυ, έτσι και σήμερα έκανε την αρχή ο αιρεσιάρχης πάπας, χαροποιώντας τις γνωστές φυλλάδες, για να ακολουθήσουν μετά οι σε διατεταγμένη υπηρεσία Έλληνες «επίσκοποι». Τι θα μας συμβουλεύατε να κάνουμε σήμερα με αυτούς τους λυκοποιμένες μακαριστέ π. Αθανάσιε;]

Είπα. Καλά, αυτός ο «αρχιεπίσκοπος» δεν άνοιξε ποτέ την Αγία Γραφή να δει ότι η ομοφυλία είναι από τα πάθη που εισήγαγε η ειδωλολατρία, ο πεσμένος άνθρωπος; Και όταν κάνει ο Απόστολος Παύλος εκείνον τον φοβερόν κατάλογο, την φοβερή αναφορά του ειδωλολατρικού κόσμου στο Α’ Κεφάλαιο προς Ρωμαίους, και λέγει εκεί αυτά τα πράγματα με έναν ωμόν τρόπον, σε βαθμό που δεν λέει τον άνδρα άνδρα, αλλά τον λέει αρσενικόν, και την γυναίκα δεν την λέει γυναίκα αλλά την λέει θηλυκιά. Ξέρετε όταν πείτε έναν άνθρωπο αρσενικός είσαι ή θηλυκός είσαι, αυτό δείχνει μόνο μία βιολογία, δεν δείχνει τις ανώτερες δυνάμεις του ανθρώπου, το πνεύμα του, τις εφέσεις του. Δείχνει μόνο την βιολογία του. Αν φθάνει ο Απόστολος έτσι να αποκαλεί τους ανθρώπους, χαρακτηρίζοντας με τα σκληρότερα λόγια αυτές τις αμαρτίες που ήταν προϊόντα της ειδωλολατρίας, και αποκαλεί τους ανθρώπους με σκοτισμένο μυαλό και κάνει περιγραφή της ομοφυλοφιλίας, ίσως όχι για άλλο αμάρτημα τόσο πολύ, αυτό δείχνει ότι δεν είναι ασθένεια με την έννοια της γρίπης, της καρδιοπάθειας και δεν ξέρω τι, αλλά είναι ένα αμάρτημα.

Εν τοιαύτη περιπτώσει. Δεν ξέρω αν σας το έχω πει άλλοτε, το έχω πει όμως πολλές φορές στις ομιλίες μου. Είναι το εξής. Μέσα μας φέρομε όλα τα σπέρματα των παλαιών γενεών μέχρι τον Αδάμ και την Εύα. Τα σπέρματα αυτά είναι σπέρματα κακού, όπως ακριβώς μπορούμε σε ένα ντουλάπι να έχουμε μπουκαλάκια με σπορικά. Τα σπορικά αυτά για να φυτρώσουν πρέπει να έχουν υγρασία και θερμοκρασία. Όσο μένουν στο μπουκάλι δεν φυτρώνουν. Μέσα μας, μέσα μας θα ανακαλύψουμε αυτά τα πάθη όλοι μας. Γι’ αυτό λέγει ο Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος σε ένα του ποίημα. Όταν το πρωτοδιάβασα είχα εκπλαγεί. Είμαι, λέει, πόρνος, και μοιχός και κίναιδος. Ακούστε. Εγώ, λέει, ο Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος, αυτός που έβλεπε κάθε μέρα τον Χριστόν και είχε κάθε ημέρα κοινωνία με το Άκτιστο Φως και αποκαλεί τον εαυτόν του έτσι.

Τότε, άν κανείς έχει την ειλικρίνεια να δει μέσα του, θα βρει αυτά τα καμώματα τα σπορικά. Και της ομοφυλοφιλίας, και της πορνείας, και της κτηνοβασίας (με συγχωρείτε που τα λέω, αλλά τί να πω;). Και άλλα πάθη, και του εγωισμού, και της φιλαργυρίας, και της κτηνωδίας -ναι κτηνωδίας- ακόμη και το να χαίρεσαι… εγώ έχω ανακαλύψει μέσα μου όταν γίνεται ένας σεισμός, ένας πόλεμος, πώ λέω Θεέ μου, Θεέ μου λυπήσου τους ανθρώπους…στο βάθος, αγαπάμε να γίνεται ανακατωσούρα.

Αυτός είναι ο παλιός εαυτός μας. Και θα βρούμε όλα μέσα μας τα σπορικά. Προσέξτε. Θα μου πείτε, δεν θα σωθούμε; Οι Άγιοι παιδιά επήγαιναν στην έρημο να ξεριζώσουν το υποσυνείδητο. Τρομακτικά δύσκολο πράγμα. Δεν μπορούμε να το κάνουμε εμείς. Τουλάχιστον στην συνείδησή μας αυτά να μην υπάρχουν. Έτσι, αισθάνθηκα μέσα μου μία τάση, μία ροπή βρώμικη; Ας πούμε της ομοφυλοφιλίας, μια που ο λόγος. Θα πω, πώ Θεέ μου φύλαξέ με. Εάν λοιπόν τα σπορικά αυτά μείνουν στα μπουκαλάκια, δεν θα δώσω την ευκαιρία της θερμοκρασίας και της υγρασίας να φυτρώσουν, τότε σίγουρα έχω έπαινον από τον Χριστόν και θα σωθώ.

Ας το ξέρομε λοιπόν. Ας μην ανατρέχομε σε δικαιολογίες τέτοιων πραγμάτων αλλά να λέμε ότι είναι αμαρτία. και ό,τι και να ‘χεις, μου λες ότι είσαι ομοφυλόφιλος και δεν μπορείς να κάνεις αλλιώτικα. Γιατί δεν μπορείς να κάνεις αλλιώτικα; Κι εγώ μέσα μου αισθάνομαι αυτό… Ξέρετε τί έλεγε ο Μέγας Βασίλειος; «Και γυναίκα αγνοώ και παρθένος ουκ ειμί». Και εγώ έχω εκείνο, και εγώ έχω εκείνο όπως όλοι οι άνθρωποι.

Δεν θα το αφήσεις να εκδηλωθεί. Εκεί είναι ο αγώνας σου. Να μην το αφήσεις να γίνει ποτέ. Και τότε μπορούμε να μιλάμε για ανόρθωση του πεσμένου ανθρώπου.

Αυτά παιδιά και με τις απορίες, για απόψε.


Απομαγνητοφώνηση ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ἐνημερώνουμε τοὺς ἀγαπητοὺς ἀναγνῶστες μας, ὅτι σχόλια, τὰ ὁποῖα ἐμπεριέχουν προσβλητικοὺς χαρακτηρισμούς, διαφημίζουν κόμματα ἢ εἶναι γραμμένα μὲ λατινικοὺς χαρακτῆρες (γκρήκλις), θὰ διαγράφωνται ἄνευ προειδοποιήσεως!