Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου 2024

ΜΗ ΤΟ ΧΑΣΕΤΕ! Η σύζυγος του Julian Assange, Stella Assange μιλάει στόν Tucker Carlson, γιά τήν ακρόαση καί γιά τήν έκδοση του συζύγου της στίς Η.Π.Α.! ( ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ )



Επί του παρόντος, μια άλλη ακρόαση λαμβάνει χώρα ενώπιον ενός «δικαστηρίου» στο Λονδίνο, το οποίο πρόκειται να αποφασίσει εάν ο δημοσιογράφος Julian Assange θα εκδοθεί στις ΗΠΑ λόγω των δημοσιογραφικών δραστηριοτήτων του. 

Ο Assange βρίσκεται στα πρόθυρα της έκδοσής του στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου είναι πιθανό να αντιμετωπίσει μακρά ποινή φυλάκισης για συμμετοχή σε δημοσιογραφία, που δεν έχει εγκριθεί από την κυβέρνηση των ΗΠΑ.

Αυτό δεν είναι υπερβολή, αυτό συμβαίνει πραγματικά. Τον επόμενο μήνα, η βρετανική κυβέρνηση θα αποφασίσει εάν θα εκδώσει ή όχι τον Assange στις αμερικανικές αρχές. 

Η σύζυγός του, δικηγόρος Stella Assange, ηγείται του αγώνα για να αποτρέψει την έκδοσή του και μιλάει στο "Tucker Carlson Uncensored" για να δώσει μια ενημέρωση:


Κείμενο σε ελληνική μετάφραση:

Tucker [00:00:00] Ο Julian Assange κρατείται φυλακισμένος στο ένα ή το άλλο μέρος για περισσότερο από μια δεκαετία. 

Ο Julian Assange περιφρονείται από τμήματα της μόνιμης κυβέρνησης των ΗΠΑ που ο διευθυντής της CIA Mike Pompeo σκέφτηκε κάποτε να τον δολοφονήσει στην πρεσβεία του Ισημερινού στο Λονδίνο, όπου είχε ζητήσει άσυλο. 

O Mike Pompeo δεν κατηγορήθηκε ποτέ για αυτό, το οποίο είναι έγκλημα. 

Δεν είναι δυνατόν οι μη εκλεγμένοι γραφειοκράτες να μπορούν απλά να δολοφονούν ανθρώπους που δεν τους αρέσουν. 

Και πιθανότατα δεν θα κατηγορηθεί ποτέ για κάποιο έγκλημα. 

Σχεδόν ολόκληρη η άρχουσα τάξη στην Ουάσιγκτον είναι εναντίον του Julian Assange, και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο βρίσκεται στη φυλακή Belmarsh στο Λονδίνο εδώ και χρόνια. Υπενθυμίζεται ότι ο Julian Assange δεν έχει κατηγορηθεί για κανένα έγκλημα στο Ηνωμένο Βασίλειο, και παρ' όλα αυτά κρατείται εκεί. 

Αυτό το φθινόπωρο, επισκεφθήκαμε τον Julian Assange στο Belmarsh και τον ρωτήσαμε γιατί κρατείται ως ο πιο καταζητούμενος άνθρωπος της Αμερικής χωρίς ποτέ να κατηγορηθεί για πραγματικό έγκλημα. 

Ιδού τι μας είπε.

Tucker Soundbite [00:00:57] 

Μιλήσαμε για το γιατί είναι στη φυλακή. 

Και η πρώτη μου ερώτηση προς αυτόν ήταν, περί τίνος, νομίζετε, ότι πρόκειται, αφού δεν έχετε κατηγορηθεί για κανένα έγκλημα; 
Και είπε κάτι που πραγματικά μου έκανε εντύπωση

Και νομίζω ότι από τότε που έζησα τη ζωή μου στην Ουάσιγκτον, έχει απόλυτο δίκιο. 

Είπε ότι έγινε γνωστός μόνο όταν το Wikileaks δημοσίευσε έγγραφα και βίντεο που η κυβέρνηση των ΗΠΑ είχε κρατήσει μυστικά κατά τη διάρκεια των πολέμων στο Ιράκ και το Αφγανιστάν. 

Ήταν εξαιρετικά ενοχλητικά για το Πεντάγωνο. Αλλά αυτό δεν ήταν η κόκκινη γραμμή. 

Η κόκκινη γραμμή ήταν λίγα χρόνια αργότερα, όταν το Wikileaks δημοσίευσε πληροφορίες σχετικά με τις παρακολουθήσεις της CIA. 

Τον ρώτησα ευθέως: 

Γνωρίζετε ότι κάποιος έχει τραυματιστεί, ή σκοτωθεί ως αποτέλεσμα των πληροφοριών που έχουν δημοσιευτεί; 

Είπε: Φυσικά και όχι. 

Και το είπε με ειλικρινή τρόπο. Παρεμπιπτόντως, νομίζω ότι θα ένοιωθε άσχημα αν άνθρωποι είχαν σκοτωθεί εξαιτίας των δημοσιεύσεών του, λόγω των ιστοριών που ανέβασε στο διαδίκτυο. 

Θέλω να πω, φαίνεται να είναι ΑΝΘΡΩΠΟΣ. 

Απέκρυψε πληροφορίες σχετικά με τη CIA επειδή δεν ήθελε να βλάψουν τους ανθρώπους. 

Δημοσίευσε το περιεχόμενο του λογαριασμού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Χίλλαρυ Κλίντον

Τον ρώτησα: 

Όταν δημοσιεύσατε αυτά τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, συνειδητοποιήσατε πόσο ισχυρή ήταν η Χίλλαρυ Κλίντον; 

Είχαμε μια συζήτηση γι' αυτό. Και ρώτησα, το μετανοιώνετε εκ των υστέρων; Εκείνος απάντησε: «Ειλικρινά, ήταν διασκεδαστικό.

Tucker [00:02:24] 

Θα παρατηρήσετε ότι ο Julian Assange δεν εμφανίζεται σε αυτό το κλιπ. 

Αυτή ήταν μια περίληψη της συνομιλίας μας με τον Julian Assange. 

Και ο λόγος για αυτό ήταν ότι δεν μας επέτρεπαν να του πάρουμε συνέντευξη στην κάμερα. 

Έτσι, όχι μόνο τον κρατούν σε φυλακή υψίστης ασφαλείας μέχρι το θάνατό του, αλλά τον εμποδίζουν επίσης να πει τη δική του ιστορία στον κόσμο. 

Όλα αυτά είναι έγκλημα. 

Κάθε υποψήφιος για πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών θα πρέπει να αναγκαστεί να απαντήσει σε αυτή την ερώτηση: 

Θα δώσετε χάρη στον Julian Assange αν ποτέ προσγειωθεί σε αμερικανικό έδαφος; 

Μέχρι στιγμής, κανείς δεν έχει αναγκαστεί να απαντήσει σε αυτήν την ερώτηση. Ελπίζουμε ότι αυτό θα αλλάξει. 

Η γυναίκα που είδατε στο κλιπ είναι η σύζυγος του Julian Assange, Stella. Ήταν η μεγαλύτερη συνήγορός του στον ελεύθερο κόσμο. 

Και τώρα ηγείται των προσπαθειών για να αποτρέψει την έκδοσή του στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου θα κατέληγε σε φυλακή υψίστης ασφαλείας και δεν θα ακουστεί ποτέ ξανά μέχρι το θάνατό του. 

Είναι δικηγόρος και ακτιβίστρια ανθρωπίνων δικαιωμάτων και είναι τιμή μας που την έχουμε μαζί μας τώρα. 

Stella Assange, σε ευχαριστούμε πολύ που ήρθες μαζί μας. Μπορείτε να μας ενημερώσετε; 

Επειδή ξέρω ότι αυτό συμβαίνει αυτή τη στιγμή. Η κατάσταση αυτής της ακρόασης έκδοσης βρίσκεται επί του παρόντος σε εξέλιξη.

Stella Assange [00:03:26] 

Λοιπόν, κοιτάξτε, είμαστε στο δικαστήριο μόνο για δύο ημέρες και αυτή η απόφαση θα μπορούσε να είναι η τελική. 

Όταν ήμασταν στο δικαστήριο χθες, δεν ξέραμε αν θα παίρναμε απόφαση σήμερα. 

Και αν το Ηνωμένο Βασίλειο αποφασίσει υπέρ των ΗΠΑ, τότε ο Julian θα μπει σε ένα αεροπλάνο για τις ΗΠΑ. 

Θέλω να πω, τόσο επικείμενο είναι. 

Οπότε είναι πραγματικά μια πολύ επικίνδυνη στιγμή για τον Julian. 

Και αυτό που συνέβη σε αυτές τις δύο ημέρες είναι ότι οι δύο δικαστές είπαν ότι θα αναβάλουν την απόφασή τους μέχρι, να μην ορίσουν ημερομηνία, αλλά τουλάχιστον μια εβδομάδα. 

Οπότε δεν ξέρουμε τι θα συμβεί στη συνέχεια. Το γεγονός παραμένει: 

Αν χάσει αυτόν τον γύρο, αυτό ήταν. 

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, δεν υπάρχει άλλη δυνατότητα προσφυγής. 

Μπορεί να προσπαθήσει να προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. 

Πέρυσι, ωστόσο, μόνο 1 από τα 63 αιτήματα για την αποτροπή της έκδοσης, ή της απέλασης έγινε δεκτό στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. 

Έτσι, είναι πραγματικά εξαιρετικά σπάνιες περιπτώσεις που λέμε ότι αυτή είναι μία από αυτές. Πρόκειται για περίπτωση στην οποία θα προκαλούταν ανεπανόρθωτη ζημία

Και, φυσικά, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων θα πρέπει να σταματήσει μια έκδοση εάν το Ηνωμένο Βασίλειο αποφανθεί εναντίον της. Αλλά αυτό δεν είναι σίγουρο. 

Έτσι, ο Julian θα μπορούσε να βρίσκεται σε αμερικανικό έδαφος μέσα σε λίγες εβδομάδες. Αυτό εξακολουθεί να ισχύει.

Tucker [00:04:58] 

Είμαι μπερδεμένος σχετικά με το ρόλο του Ηνωμένου Βασιλείου σε αυτή την περίπτωση. 

Εξ όσων γνωρίζω, δεν έχει κατηγορηθεί ποτέ για κάποιο έγκλημα στο Ηνωμένο Βασίλειο. 

Και όμως η βρετανική κυβέρνηση τον κρατάει. Κρατά έναν δημοσιογράφο χωρίς να του απαγγείλει κατηγορίες. 

Θέλω να πω, για τέτοιες πράξεις κατηγορούμε τη Ρωσσία, το Ιράν και τη Βόρεια Κορέα. 

Γιατί οι Βρετανοί πολιτικοί υποβαθμίζουν το δικό τους σύστημα και την ιστορία στο όνομα της κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών; 

Νοιώθω σαν να μου λείπει κάτι εδώ.

Stella Assange [00:05:29] 

Λοιπόν, αυτή είναι η προεπιλεγμένη κατάσταση των πραγμάτων. 

Το Ηνωμένο Βασίλειο βλέπει τον εαυτό του ως σκυλάκι των ΗΠΑ. 

Εννοώ, ήταν προφανές ότι ένας από τους δικαστές στο δικαστήριο ρώτησε τις ΗΠΑ αν το επιχείρημά σας ήταν ότι αν ο υπουργός Εσωτερικών δει ότι οι ΗΠΑ έχουν υποβάλει αυτό το αίτημα έκδοσης και ότι είναι λάθος εκ πρώτης όψεως, δεν θα είναι σε θέση να κάνουν τίποτε. 

Και οι δικηγόροι των ΗΠΑ είπαν, ναι, αυτό είναι ακριβώς σωστό. 

Είναι εντελώς μονόπλευρο.

Οι ΗΠΑ μπορούν βασικά να κάνουν ό, τι θέλουν. Και αυτό ήταν μέρος του επιχειρήματός τους στο δικαστήριο. 

Δεν θέλω να μπω σε πολλές λεπτομέρειες, αλλά βασικά είπαν ότι οι δηλώσεις αυτών των εισαγγελέων έπρεπε να ληφθούν τοις μετρητοίς. 

Δεν θέλουμε να προσβάλλουμε τις Ηνωμένες Πολιτείες, τον σύμμαχό μας, γιατί αυτό θα σήμαινε ότι οι εισαγγελείς λένε ψέμματα. 

Και φυσικά, αυτό δεν θα συνέβαινε ποτέ. Έτσι προσπάθησαν να πείσουν το δικαστήριο ότι θα έπρεπε να πάρουν τα πάντα τοις μετρητοίς. Και φυσικά, στην αίθουσα του δικαστηρίου, είναι σαν να εργάζονται σε δύο παράλληλες υποθέσεις. 

Θέλω να πω, ηγούμαστε της υπόθεσης, της πραγματικής πραγματικότητας, η οποία είναι ότι ο Julian, ο δημοσιογράφος που αποκάλυψε τις αδικίες της χώρας που προσπαθεί να τον εκδώσει, και οι ΗΠΑ προσπαθούν να επιτεθούν στον Julian με κάθε είδους ανοησίες. 

Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι πρόθυμο να συμμετάσχει. 

Φυσικά, έχει φυλακιστεί για τόσο πολύ καιρό, βρίσκεται στη φυλακή υψίστης ασφαλείας Belmarsh για σχεδόν πέντε χρόνια. 

Αλλά πριν από αυτό, ήταν στην πρεσβεία του Ισημερινού στην καρδιά του Λονδίνου. 

Και κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, όταν ήταν στην πρεσβεία, περικυκλωνόταν από τη βρετανική αστυνομία. 

Ξόδεψαν εκατομμύρια και εκατομμύρια, νομίζω ότι ήταν 5 εκατομμύρια λίρες το χρόνο, για να περικυκλώσουν την πρεσβεία. 

Και δεν κατηγορήθηκε για έγκλημα εκείνη την εποχή. 

Ήταν μια επίδειξη δύναμης. 

Και, φυσικά, ήταν μια επίδειξη δύναμης από τη βρετανική αστυνομία, ξέρετε. Αλλά για να δείξουν στις Ηνωμένες Πολιτείες ότι, ξέρετε, δείχνουν βασικά την πίστη τους

Και έτσι είχαμε αυτή την ανομία για πάνω από μια δεκαετία για να κυνηγήσουν τον Julian και να στείλουν ένα μήνυμα, και η κράτησή του στο Belmarsh είναι μέρος ενός παιχνιδιού που παίζουν οι ΗΠΑ για να πουν: 

«Λοιπόν, το Ηνωμένο Βασίλειο τον κρατάει. Δεν είμαστε πραγματικά εμείς. 

Δεν είναι στην Ε.Ε., είναι σε αμερικανικό έδαφος και το Ηνωμένο Βασίλειο λέει: 

«Λοιπόν, δεν είμαστε εμείς πραγματικά που τον κρατούμε, επειδή είναι ένα αίτημα έκδοσης από τις ΗΠΑ και βρίσκεται εκεί για σχεδόν πέντε χρόνια. 

Και έτσι παίζουν αυτό το παιχνίδι, λέγοντας ότι κανείς δεν είναι υπεύθυνος γι' αυτόν. Και είναι απλά ένα παιχνίδι που παίζουν εδώ και χρόνια.

Tucker [00:08:27] 

Πράγματι, ξέρω ότι ζείτε εκεί, αλλά ακολουθείτε την αμερικανική πολιτική. 

Σας εξέπληξε το γεγονός ότι ο Mike Pompeo, ο νεοσυντηρητικός πρώην διευθυντής της CIA, που σχεδίασε τήν δολοφονία του συζύγου σας, ο οποίος δεν είχε ακόμη κατηγορηθεί στις ΗΠΑ εκείνη την εποχή, είχε τη δυνατότητα να συνεχίσει να είναι εξέχων στις Ηνωμένες Πολιτείες; 

Μετά από αυτό, έθεσε υποψηφιότητα για πρόεδρος. 

Και κανείς στα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης δεν έχει πει τίποτε γι' αυτό, πραγματικά, με ελάχιστες εξαιρέσεις. 

Αλλά κανείς δεν ανέφερε καν ότι προσπάθησε να δολοφονήσει τον σύζυγό σας. Τι σκεφτήκατε γι' αυτό;

Tucker [00:12:28] 

Ναι, είναι επικίνδυνο άτομο. Θα έπρεπε να είναι στη φυλακή. Και είναι εντυπωσιακό ότι τόσο λίγοι δημοσιογράφοι τον ρωτούν γι' αυτό. 

Κανείς, απ' όσο γνωρίζω. Πείτε μου, τι σκέφτεστε αν ο σύζυγός σας εκδοθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες; Υπάρχει περίπτωση να του δοθεί χάρη από τον πρόεδρο;

Stella Assange [00:12:51] 

Κάθε πρόεδρος που εξετάζει αυτή την υπόθεση και καταλαβαίνει ότι αποτελεί απειλή για το μέλλον των Ηνωμένων Πολιτειών - όχι μόνο για το Σύνταγμα, αλλά και για την πολιτική κουλτούρα στις Ηνωμένες Πολιτείες, η οποία έχει οικοδομηθεί πάνω στο άνοιγμα και, ξέρετε, μια ζωντανή κουλτούρα αντίστασης στην κεντρική εξουσία.

Tucker [00:13:16] Ναι.

Stella Assange [00:13:17] 

Όλα αυτά πρόκειται να πεταχθούν έξω από το παράθυρο με αυτή την υπόθεση. 

Έτσι, κάθε πρόεδρος που εκτιμά πραγματικά αυτές τις παραδοσιακές, συνταγματικές προστασίες θα πρέπει να απελευθερώσει τον Julian, με οποιαδήποτε μορφή κι αν συμβεί. 

Αν πρόκειται για χάρη, τότε, ξέρετε, την καλωσορίζω. 

Ειλικρινά, δεν με νοιάζει πώς θα απελευθερωθεί. 

Πρέπει απλώς να αφεθεί ελεύθερος. 

Η διαφθορά και η ανομία γύρω από την υπόθεση του Julian έχουν πολιτικά κίνητρα. 

Είναι σάπιο βαθιά στην ρίζα του. 

Όλα αυτά είναι προφανή. Και ό,τι κι αν συμβεί, αν ο Julian είναι ελεύθερος, όλα τα άλλα είναι δευτερεύοντα για μένα.

Tucker [00:14:02] 

Και η τελευταία μου ερώτηση, πώς τα πάει σωματικά και ψυχικά, όσο μπορείτε να το χαρακτηρίσετε αυτό;

Stella Assange [00:14:11] 

Λοιπόν, δεν τα πάει καλά. 

Δεν συμμετείχε καν σε αυτές τις ακροάσεις. 

Και αυτή, ξέρετε, είναι η κρίσιμη ακρόαση για τον Julian. 

Όπως είπα, αν χάσει αυτόν τον γύρο, και δεν ξέρουμε ακόμα αν έχασε, τότε θα μπει σε αεροπλάνο για τις Ηνωμένες Πολιτείες. 

Εκτός αν μπορούμε να το αποτρέψουμε με κάποιον άλλο τρόπο. 

Αλλά δεν ήταν καν εκεί. 

Ούτε καν αυτοπροσώπως, ούτε καν μέσω σύνδεσης βίντεο. 

Ήταν σε θέση να καλέσει τους δικηγόρους του κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας. 

Έτσι παρακολουθούσε τι συνέβαινε στην αίθουσα του δικαστηρίου. 

Αλλά αν δεν είχε κρατηθεί στη φυλακή υψίστης ασφαλείας Belmarsh τα τελευταία πέντε χρόνια, δεν θα ήταν σε αυτή την κατάσταση αποσύνθεσης και φθοράς. 

Φυσικά, θα είχε παραστεί στη δική του ακρόαση. 

Ειδικά με ένα τέτοιο. Και νομίζω ότι θα πρέπει να είναι μια κλήση αφύπνισης ότι η ζωή του Julian βρίσκεται σε κίνδυνο

Κάθε μέρα που περνά στη φυλακή είναι μια μέρα που η υγεία του επιδεινώνεται. 

Θέλω να πω, πέντε χρόνια σε αυτή τη φυλακή, πολλοί άνθρωποι δεν επιβιώνουν από αυτό

Πολλοί άνθρωποι αυτοκτόνησαν στο Belmarsh κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, συμπεριλαμβανομένου ενός φίλου του Julian, που ήταν επίσης εκεί και τον οποίο γνώρισε στη φυλακή και ο οποίος έγινε φίλος. 

Και, ξέρετε, είναι ένα σκληρό περιβάλλον και βρίσκεται υπό τεράστια πίεση και ξέρει ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι η χώρα που σχεδίασε τη δολοφονία του. 

Επομένως, το διακύβευμα δεν θα μπορούσε πλέον να διακυβεύεται.

Αλλά ξέρει ότι υπάρχει μεγάλη υποστήριξη εκεί έξω. Ξέρει ότι δίνω αυτή τη συνέντευξη, Tucker. Και ξέρει ότι υπάρχει μεγάλη υποστήριξη εκεί έξω. Έτσι, αυτό είναι επίσης κάτι που τον κρατά στη ζωή. 

Είναι μαχητής και νομίζω ότι ο κόσμος ξυπνάει. (;;;) Έχω δει πραγματικά μεγάλη υποστήριξη. Είδα πολλή προσοχή αυτή τη φορά. 

Νομίζω ότι ο Τύπος αρχίζει να συνειδητοποιεί ποιες είναι οι συνέπειες αυτού και πόσο σοβαρό είναι, και ότι δεν αφορά μόνο τον Julian, αλλά ότι απειλεί πραγματικά την ικανότητα του Τύπου να κάνει τη δουλειά του με πολύ, πολύ πραγματικό τρόπο, ειδικά του Τύπου που κάνει την πιο σημαντική δουλειά. 

Αυτή που κάνει τους ισχυρούς να αισθάνονται άβολα και να ανησυχούν για τη μελλοντική σταδιοδρομία και την ελευθερία τους.

Tucker [00:16:43] 

Ναι, δεν έχουν απομείνει πολλοί, αλλά υπάρχουν μερικοί. Stella Assange. Σας ευχαριστώ που αφιερώσατε χρόνο και καλή τύχη.

Stella Assange [00:16:51] 

Σας ευχαριστώ. Tucker.

ΠΗΓΗ: Stella Assange über das Hearing zur Auslieferung von Julian Assange an die USA (tkp.at)

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: ΜΑΡΙΓΩ ΖΑΡΑΦΟΠΟΥΛΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ἐνημερώνουμε τοὺς ἀγαπητοὺς ἀναγνῶστες μας, ὅτι σχόλια, τὰ ὁποῖα ἐμπεριέχουν προσβλητικοὺς χαρακτηρισμούς, διαφημίζουν κόμματα ἢ εἶναι γραμμένα μὲ λατινικοὺς χαρακτῆρες (γκρήκλις), θὰ διαγράφωνται ἄνευ προειδοποιήσεως!