Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2021

'Η (αλλοπρόσαλη) σύζυγος του Λένιν καί ο κατάλογος α ν τ ε π α ν α σ τ α τ ι κ ώ ν βιβλίων. ( Μαξίμ Γκόρκι )

Ο Μαξίμ Γκόρκι, σε μία επιστολή του προς το Γάλλο συγγραφέα Ρομέν Ρολάν, έγραψε τα παρακάτω:

''Η σύζυγος του Λένιν, άνθρωπος εκ φύσεως ανόητος, η οποία υποφέρει από διάχυτη τοξική βρογχοκήλη, πράγμα που σημαίνει πως κάθε άλλο είναι ψυχολογικά φυσιολογική, κατήρτησε έναν κατάλογο αντεπαναστατικών βιβλίων και διέταξε να αποσυρθούν από τις βιβλιοθήκες.


Η γριά θεωρεί ως τέτοια βιβλία τα έργα του Πλάτωνα, του Καρτέσιου, του Καντ, του Σοπενάουερ, του Σπένσερ, του Μαχ, το Ευαγγέλιο, το Ταλμούδ, το Κοράνι, τα βιβλία του Ιππόλυτου Τεν, του Τζέιμς, του Χέφντινγκ, του Καρλάϊλ, του Μιραμπώ, του Τολστόϊ και μερικές ακόμη δεκάδες, παρόμοιων «αντεπαναστατικών» έργων.

Προσωπικά για εμένα, ως άνθρωπο, ο οποίο χρωστάει στά βιβλία ότι καλύτερο μου έχει συμβεί στήν ζωή, αυτό είναι ό,τι χειρότερο έχω βιώσει στήν ζωή και ότι πιο επαίσχυντο, έχει ζήσει ποτέ η Ρωσία. 

Για μερικές ημέρες ήμουν στην κατάσταση του ανθρώπου, ο οποίος είναι έτοιμος να πιστέψει εκείνους που ισχυρίζονται πως επιστρέφουμε στις σκοτεινές εποχές του μεσαίωνα. 

Είχα την επιθυμία να απαρνηθώ την ρωσική υπηκοότητα, δηλώνοντας στην Μόσχα πως δεν μπορώ να είμαι πολίτης μίας χώρας όπου νομοθετούν τρελλές γυναίκες».''

Μαξίμ Γκόρκι, Άπαντα σε 24 τόμους. 
Τόμος 14, Επιστολές του 1922, μήνας Μάϊος. ( Ρωσικά )

1 σχόλιο:

  1. Ούτε κι εγώ μπορώ να είμαι πολίτης μιας χώρας όπου κυβερνά η παλαβή με την γραβάτα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ἐνημερώνουμε τοὺς ἀγαπητοὺς ἀναγνῶστες μας, ὅτι σχόλια, τὰ ὁποῖα ἐμπεριέχουν προσβλητικοὺς χαρακτηρισμούς, διαφημίζουν κόμματα ἢ εἶναι γραμμένα μὲ λατινικοὺς χαρακτῆρες (γκρήκλις), θὰ διαγράφωνται ἄνευ προειδοποιήσεως!