Δευτέρα 25 Μαρτίου 2024

Ζήτω η 25η Μαρτίου 1821!


ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ
Ελευθερία ή θάνατος στους Έλληνες φωνάζει
Και στις αδούλωτες ψυχές χαρά και ελπίδα στάζει
Βροντούν τα όπλα, τα σπαθιά γυαλίζουν στον αέρα
Εικοσιπέντε του Μαρτιού, ευλογημένη μέρα



25Η ΜΑΡΤΙΟΥ
Η Πατρίδα μας γιορτάζει
η Σημαία μας γελά
Χαίρε ο άγγελος φωνάζει
στη γλυκιά μας Παναγιά.
Εικοστή Πέμπτη Μαρτίου!
όμορφη διπλή χαρά
όλοι χαίρονται και λένε
Ζήτω! Ζήτω η Λευτεριά!






ΕΛΛΑΔΑ
Ποια είναι αυτή η περήφανη
η κόρη που αστράφτει
που φως σκορπάει τριγύρω της
και σαν τον ήλιο λάμπει;
Είναι η Ελλάδα η χώρα μας
που μέσα στους αιώνες
πάντα τη στεφανώνουνε
θαύματα και αγώνες.


ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ
Για τη γλυκιά Πατρίδα μου
τα πάντα θυσιάζω
για να 'ναι αυτή ελεύθερη
εχθρούς δε λογαριάζω.
Αρπάζω το ντουφέκι μου
κι όλα τα παρατάω
κι εκεί στην πρώτη τη γραμμή
τρέχω και πολεμάω.


ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ '21
Αθάνατοι, λαμπροί εσείς
ήρωες της πατρίδας
στον κόσμο στείλατε παντού
μηνύματα ελπίδας.
Πως ναι! αξίζει οι λαοί
μόνοι να πολεμάνε
και σαν τα βάζουν με πολλούς
μπορούν να τους νικάνε.
Φθάνει να έχουν την καρδιά,
το θάρρος, την ανδρεία,
την τόλμη, την αγάπη σας
για την ελευθερία.


ΠΕΡΗΦΑΝΙΑ
Περήφανος αισθάνομαι
βαθιά μες στην καρδιά μου
για την ένδοξη Ιστορία μου
και την κληρονομιά μου.
Που άφησαν για πάντοτε
οι Έλληνες πρόγονοί μου
δοξάζοντας τη χώρα μου,
το Έθνος, τη Φυλή μου.



 





Η μικρή Σουλιώτισσα
Από μικρή μωρέ παιδιά,
δε χάρηκε η ψυχή μου,
το στόμα μου δε γέλασε,
μέρα άσπρη δεν επέρασε,
μαύρη ήταν η ζωή μου.
Έχασα γρήγορα γονιούς,
το ένα μου τ’ αδέρφια,
από τους άπιστους εχθρούς,
εκείνους τους τουρκαλβανούς
στ’ Αλή Πασά τ’ ασκέρια.
Μα τώρα που επάτησαν
οι άπιστοι στο Σούλι,
κάλλιο να πέσω στον γκρεμό,
και να βρω θάνατο πικρό,
παρά να γίνω δούλη.












25Η ΜΑΡΤΙΟΥ
Να ΄την έφτασε και φέτος
της Ελλάδας η γιορτή
και μεις όλα τα παιδάκια
έχουμε χαρά τρανή.
Τι κι αν είμαστε μικρούλια
και δεν ξέρουμε πολλά
η καρδιά μας όμως ξέρει
την Ελλάδα ν΄αγαπά.






Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου - Ξύπνα Ραγιά (Official Audio)
(33) Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου - Ξύπνα Ραγιά (Official Audio) - YouTube



Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου - Εθνικός Ύμνος (Official Audio)
Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου - Εθνικός Ύμνος (Official Audio) (youtube.com)




Ο Θούριος του Ρήγα Φεραίου (σε Εικονόλεξο) - Παιδόκοσμος


Παιδόκοσμος

(33) Ο Θούριος του Ρήγα Φεραίου (σε Εικονόλεξο) - Παιδόκοσμος - YouTube




Τα κλεφτόπουλα, Στίχοι






ΧΑΡΑ ΠΟΥ ΤΟ 'ΧΟΥΝ ΤΑ ΒΟΥΝΑ - Τσάμικο Πελοποννήσου (25η Μαρτίου 1821)




Ο χορός του Ζαλόγγου - Έχε γεια καημένε κόσμε - Κώστας Μήτσης - Dance of Zalongo

Kostas Mitsis

Ο χορός του Ζαλόγγου - Έχε γεια καημένε κόσμε - Κώστας Μήτσης - Dance of Zalongo (youtube.com)



Σαράντα παλικάρια από τη Λιβαδειά....






Τσάμικος, Μάνος Χατζιδάκις, Νίκος Γκάτσος





Παιδιά της Σαμαρίνας - (η καλύτερη εκτέλεση)






ΠΟΛΕΜΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ ΣΟΥΛΙΟΥ-Οργανικό


ΒΟΙΩΤΟΣ🇬🇷

ΠΟΛΕΜΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ ΣΟΥΛΙΟΥ-Οργανικό (youtube.com)


5 σχόλια:

  1. Ζ Η Τ Ω !!!
    Πάντα Ελεύθεροι !
    Καλή Πατρίδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζήτω!
      Νά είμαστε πάντα Ελεύθεροι, α κ η δ ε μ ό ν ε υ τ ο ι, στά χνάρια των Ηρωϊκών Αγωνιστών του υπερενδόξου '21 !
      Διδασκόμενοι από τά φώτα καί τούς Αγώνες εκείνων!
      Ζήτω η Ελλάς!

      Διαγραφή
    2. Δώσανε τα πάντα το αίμα τους

      Διαγραφή
    3. Ζήτω οί ήρωες τής Επανάστασης τού 1821 πού αγωνίστηκαν καί ένδοξα "έπεσαν" στό ιερό καθήκον υπέρ Πίστεως καί Πατρίδος.
      Α Θ Α Ν Α Τ Ο Ι...!


      https://www.naftemporiki.gr/society/1623614/eortologio-poioi-giortazoyn-simera-25-martioy/

      Διαγραφή

Ἐνημερώνουμε τοὺς ἀγαπητοὺς ἀναγνῶστες μας, ὅτι σχόλια, τὰ ὁποῖα ἐμπεριέχουν προσβλητικοὺς χαρακτηρισμούς, διαφημίζουν κόμματα ἢ εἶναι γραμμένα μὲ λατινικοὺς χαρακτῆρες (γκρήκλις), θὰ διαγράφωνται ἄνευ προειδοποιήσεως!